“Een 2e spoor-begeleider waar ik op kan bouwen”

De zo’n 560 helpenden, verzorgenden en verpleegkundigen die bij VariantZorg in dienst zijn, hebben veel regie over hun eigen werkende leven. Zij geven zelf aan waar, wanneer en hoeveel ze willen werken. Vervolgens koppelt een planner deze opgegeven beschikbaarheid aan een openstaande dienst. Ongeveer twee derde van de diensten is op zorglocatie, een derde in de thuiszorg.

“Ik krijg de rapportages altijd op tijd aangeleverd”

Toen Priscilla in 2021 bij WelThuis in dienst kwam, moesten er meteen een aantal 2e spoortrajecten opgestart worden. “Ik had destijds toevallig een kennismaking met Marga van BVL en ik heb haar gevraagd de trajecten op te pakken. Nu we wat langer samenwerken, heb ik gemerkt dat ik altijd snel terecht kan en goed word geholpen. Dat bevalt heel goed. Ik hoef nooit achter een rapportage aan te bellen en als er wat is, dan krijg ik een seintje. We praten regelmatig bij en dan kijken we wat goed gaat en wat beter kan. Ook als ik even ergens over wil sparren, denkt BVL altijd met me mee.”

“Maatwerk en persoonlijke touch belangrijk bij 2e spoor”

Net als in de hele VVT-branche ziet Sietske veel vacatures en een hoog ziekteverzuim bij De Rijnhoven. “Wij zitten iets onder het branchecijfer, maar het is wel onze grootste uitdaging op dit moment."